MENARINIBUS CITYMOOD 18

MENARINIBUS CITYMOOD 18 – Model autobusu miejskiego z serii CITYMOOD charakteryzujący się największą pojemność pasażerską i długością 18 metrów.

Linia CityMood dzięki swojej modułowej konstrukcji, użyciu wysokiej jakości materiałów dostępnych obecnie na rynku i pełnym dostosowaniu do restrykcyjnych norm emisji spalin EURO 6, umożliwiła stworzenie pojazdu spełniającego najwyższe standardy jakości dostosowane do wysokich wymagań wszystkich Klientów.

Wykorzystywane w produkcji pojazdu elementy i szereg technologicznych rozwiązań takich jak: komora silnika, przednie i  tylne zawieszenie, układy kierownicze oraz elementy automatycznej skrzyni biegów umożliwiają znaczne obniżenie kosztów eksploatacyjnych pojazdu a także dostosowanie go do indywidualnych warunków użytkowania.

Zastosowana w pojeździe konstrukcja a także trzy warianty jego długości, zapewniają więcej przestrzeni, a tym samym umożliwiają rozmieszczenie miejsc dla pasażerów siedzących i stojących w dowolny sposób bez jakiejkolwiek ingerencji w maksymalną pojemność pasażerską pojazdu.

Miejsce kierowcy charakteryzujące się wysoką ergonomią , komfortowy i przestronny kokpit zapewniają mu doskonalą widoczność podczas prowadzenia pojazdu a tym samym gwarantują jeszcze większe bezpieczeństwo jazdy. Innowacyjnie zaprojektowana deska rozdzielcza z wielofunkcyjnym, kolorowym wyświetlaczem pozwala  sprawdzić aktualne zużycie paliwa, zasięg, czas jazdy, temperaturę otoczenia i wiele innych parametrów. Szczególnie przydatne jest średnie zużycie paliwa, które wprost przekłada się na koszt jazdy.

Zastosowany system redukcji katalitycznej HI-eSCR opracowany i opatentowany przez Dział Technologii i Badań FPT daje możliwość stałej kontroli limitów emisji spalin przewidzianych w normie EURO6 bez ich recyrkulacji (EGR), zwiększenia wydajności silnika i znacznego uproszczenia serwisowania pojazdu.

 Karta techniczna (pdf) [431,11 kB]

Ilość miejsc: 147

Wymiary: Rozstaw osi: 5900 + 5950 mm
Nadwozie: DxSxW*: 18.050x2.550x3.213 mm
Szer. Przodu / Szer. Przejścia w korytarzu 940/650
Min. wysokość do podłogi: 150
Zwis przedni / Zwis tylny: 2.800 / 3.400
Minimalny promień skrętu: 22.895
Wysokość progu: 320 / 325 / 320 / 320

Masy i obciążenia: Dopuszczalna masa całkowita: 12.000 kg

Nadwozie / wyposażenie zewnętrzne: Szkielet: wysokiej jakości profile elektrospawane ze stali węglowej (F3551J0) o konstrukcji skorupowej Izolacja termiczna i akustyczna kabiny pojazdu: pianka poliuretanowa

Wentylacja / Komfort cieplny: Klapa wentylacyjne / bezpieczeństwa zamontowana na dachu; Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej z napędem mechanicznym

Silnik: FPT z turbodoładowaniem i intercoollerem, wysokoprężny, umieszczony z tyłu diesel, czterosuwowy, bezpośredni wtrysk paliwa CommonRail z elektroniczną kontrolą EDC17 @ 1800 barów system HI-eSCR łączący w jedną jednostkę katalizatory CUC i DOC, filtr cząstek stałych DPF i selektywną redukcje katalityczną SCR; Pojemność skokowa: 8.710 cm3, 6 cylindrów w układzie rzędowym, 4 zawory na każdy cylinder

Skrzynia biegów: ZF 6 HP ECOLIFE; 6+1

Przednia oś / Układ kierowniczy: Oś przednia z niezależnym układem sterowania kołami ZF RL75EC; Regulowana kierownica

Zawieszenie: Pneumatyczne, zintegrowane z resorami; Przód: 2 resory pneumatyczne, 2 amortyzatory hydrauliczne; Tył: 4 resory pneumatyczne, 4 amortyzatory hydrauliczne, stabilizator tylny; System zawieszenia wspomaga układ elektronicznie sterowanego zawieszenia pneumatycznego ECAS; System bocznego przyklęku (70mm); System automatycznego podnoszenia i obniżania nadwozia

Układ hamulcowy: Hamulce robocze: tarczowe, regulowane pneumatycznie na dwóch osiach, z układem niezależnym i systemami ABS/ASR/EBS (Electronic Brake System)

Zbiornik paliwa: Pojemność: 360 l.

Ogumienie: 275/70, R22,5

Wyposażenie standard:

Silnik:
 FPT z turbodoładowaniem i intercoollerem, wysokoprężny, umieszczony z tyłu
 diesel, czterosuwowy, bezpośredni wtrysk paliwa CommonRail z elektroniczną kontrolą EDC17 @ 1800 barów
 system HI-eSCR łączący w jedną jednostkę katalizatory CUC i DOC, filtr cząstek stałych DPF i selektywną redukcje katalityczną SCR
 Pojemność skokowa: 8.710 cm3, 6 cylindrów w układzie rzędowym, 4 zawory na każdy cylinder

Moc:
 243 kW/ 2200 o./min. 330 KM

Max. moment obr.:
 1,300 Nm; 1200+1600 o./min. (dla wersji 228kW)

Pojemność:
 8710 cm3

Skrzynia biegów:
 ZF 6 HP ECOLIFE; 6+1

Norma emisji spalin
 EURO 6, Zbiornik AdBlue 50 l.

Zbiornik paliwa:
 Pojemność: 360 l.

Układ hamulcowy:
 Hamulce robocze: tarczowe, regulowane pneumatycznie na dwóch osiach, z układem niezależnym i systemami ABS/ASR/EBS (Electronic Brake System)
 Hamulec bezpieczeństwa: zintegrowany z hamulcem roboczym
 Hamulec postojowy: hydrauliczny, obsługiwany z pozycji pedału sterowania
 Hamulec elektromagnetyczny (Retarder)

Zawieszenie:
 Pneumatyczne, zintegrowane z resorami
 Przód: 2 resory pneumatyczne, 2 amortyzatory hydrauliczne
 Tył: 4 resory pneumatyczne, 4 amortyzatory hydrauliczne, stabilizator tylny
 System zawieszenia wspomaga układ elektronicznie sterowanego zawieszenia pneumatycznego ECAS
 System bocznego przyklęku (70mm)
 System automatycznego podnoszenia i obniżania nadwozia

Układ kierowniczy:
 Oś przednia z niezależnym układem sterowania kołami ZF RL75EC
 Oś tylna: Oś portalowa typu ZF AV 132
 Przekładnia hydrauliczna ZF 8098
 Regulowana kierownica

Lusterka boczne:
 Regulowane elektrycznie, ogrzewane

Ogumienie:
 275/70, R22,5

Instalacja elektryczna:
 Szeregowa magistrala komunikacyjna 24V z pięcioma elektronicznymi wyjściami i wejściami połączona z szyną CANBUS i wyświetlaczem
 2 akumulatory - 12V / 200Ah
 2 alternatory 150A + 150A, 28 V

Wymiary i masy:
 Dopuszczalna masa całkowita: 12.000 kg
 Rozstaw osi: 5900 + 5950 mm
 Nadwozie: DxSxW*: 18.050x2.550x3.213 mm
 Szer. Przodu / Szer. Przejścia w korytarzu 940/650
 Min. wysokość do podłogi: 150
 Zwis przedni / Zwis tylny: 2.800 / 3.400
 Minimalny promień skrętu: 22.895
 Wysokość progu: 320 / 325 / 320 / 320

Kostrukcja nadwozia:
 Szkielet: wysokiej jakości profile elektrospawane ze stali węglowej (F3551J0) o konstrukcji skorupowej Izolacja termiczna I akustyczna kabiny pojazdu:, pianka poliuretanowa

Drzwi:
 4 x pneumatyczne drzwi dwuskrzydłowe, otwierane elektrycznie do wewnątrz, z systemem przeciwzakleszczeniowym i listwą rezystancyjną.

Wentylacja:
 Klapa wentylacyjne / bezpieczeństwa zamontowana na dachu

Okna:
 Okna: Szyba przednia: zaokrąglona, panoramiczna, bez widocznych uszczelek
 Szyby boczne: bez widocznych uszczelek, nisko zamontowane, z oknami przesuwanymi w górnej części Półki

Ogrzewanie:
 Grzejniki konwektorowe niezależne

Klimatyzacja:
 Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej z napędem mechanicznym

System pneumatyczny:
 dwucylindrowa sprężarka powietrza z funkcją oszczędzania energii, chłodzona cieczą
 System APU – pomocnicza jednostka zasilająca
 9 aluminiowych zbiorników sprężonego powietrza ze spustem kondensatu o łącznej pojemności 290 litrów
 Przewody mosiężne i poliamidowe

Opcje wyposażenia:

 Napęd CNG
 Skrzynia biegów: VOITH DIWA 6; 4+1
 Elektroniczny program stabilizacji (ESC)
 Sterowanie elektryczne drzwi
 Montaż drugiej klapy wentylacyjnej / bezpieczeństwa Oświetlenie wewnętrzne
 Moc silnika: 265 kW/ 2200 o./min. 360 KM