MENARINIBUS CITYMOOD 10

MENARINIBUS  CITYMOOD 10

MENARINIBUS CITYMOOD 10 – Nowoczesny autobus miejski o długości 10,6 m, to synteza włoskiego stylu i najnowszych technologicznych rozwiązań.

Linia CityMood dzięki swojej modułowej konstrukcji, użyciu wysokiej jakości materiałów dostępnych obecnie na rynku i pełnym dostosowaniu do restrykcyjnych norm emisji spalin EURO 6, umożliwiła stworzenie pojazdu spełniającego najwyższe standardy jakości dostosowane do wysokich wymagań wszystkich Klientów.

Wykorzystywane w produkcji pojazdu elementy i szereg technologicznych rozwiązań takich jak: komora silnika, przednie i  tylne zawieszenie, układy kierownicze oraz elementy automatycznej skrzyni biegów umożliwiają znaczne obniżenie kosztów eksploatacyjnych pojazdu a także dostosowanie go do indywidualnych warunków użytkowania.

Zastosowana w pojeździe konstrukcja a także trzy warianty jego długości, zapewniają więcej przestrzeni, a tym samym umożliwiają rozmieszczenie miejsc dla pasażerów siedzących i stojących w dowolny sposób bez jakiejkolwiek ingerencji w maksymalną pojemność pasażerską pojazdu.

Miejsce kierowcy charakteryzujące się wysoką ergonomią , komfortowy i przestronny kokpit zapewniają mu doskonalą widoczność podczas prowadzenia pojazdu a tym samym gwarantują jeszcze większe bezpieczeństwo jazdy. Innowacyjnie zaprojektowana deska rozdzielcza z wielofunkcyjnym, kolorowym wyświetlaczem pozwala  sprawdzić aktualne zużycie paliwa, zasięg, czas jazdy, temperaturę otoczenia i wiele innych parametrów. Szczególnie przydatne jest średnie zużycie paliwa, które wprost przekłada się na koszt jazdy.

Zastosowany system redukcji katalitycznej HI-eSCR opracowany i opatentowany przez Dział Technologii i Badań FPT daje możliwość stałej kontroli limitów emisji spalin przewidzianych w normie EURO6 bez ich recyrkulacji (EGR), zwiększenia wydajności silnika i znacznego uproszczenia serwisowania pojazdu.

 Karta techniczna (pdf) [366,54 kB]

Ilość miejsc: 89

Wymiary: - Rozstaw osi: 4.420 mm
- Nadwozie: DxSxW*: 10.620x2.550x3.213 mm
- Szer. Przodu / Szer. Przejścia w korytarzu 940/650
- Min. wysokość do podłogi: 150
- Zwis przedni / Zwis tylny: 2.800 / 3.400
- Minimalny promień skrętu: 17.156
- Wysokość progu: 320 / 325 / 320

Masy i obciążenia: 12.000

Nadwozie / wyposażenie zewnętrzne: Szkielet: wysokiej jakości profile elektrospawane ze stali węglowej (F3551J0) o konstrukcji skorupowej Izolacja termiczna I akustyczna kabiny pojazdu:, pianka poliuretanowa

Wentylacja / Komfort cieplny: Klapa wentylacyjne / bezpieczeństwa zamontowana na dachu. Grzejniki konwektorowe niezależne. Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej z napędem mechanicznym. Dwucylindrowa sprężarka powietrza z funkcją oszczędzania energii, chłodzona cieczą.

Silnik: Diesel, czterosuwowy, bezpośredni wtrysk paliwa CommonRail z elektroniczną kontrolą EDC17; 8.710 cm3; 228 kW/ 2200 o./min. 310 KM

Skrzynia biegów: VOITH DIWA 6; 4+1

Wyposażenie standard:

Silnik:
 FPT z turbodoładowaniem i intercoollerem, wysokoprężny, umieszczony z tyłu
 diesel, czterosuwowy, bezpośredni wtrysk paliwa CommonRail z elektroniczną kontrolą EDC17 @ 1800 barów
 system HI-eSCR łączący w jedną jednostkę katalizatory CUC i DOC, filtr cząstek stałych DPF i selektywną redukcje katalityczną SCR
 Pojemność skokowa: 8.710 cm3, 6 cylindrów w układzie rzędowym, 4 zawory na każdy cylinder
 228 kW/ 2200 o./min. 310 KM
 1,300 Nm; 1200+1600 o./min. (dla wersji 228kW)
 8710 cm3

Skrzynia biegów:
 ZF 6 HP ECOLIFE; 6+1

Norma emisji spalin:
 EURO 6, Zbiornik AdBlue 50 l.

Zbiornik paliwa:
 Pojemność: 310 l.

Układ hamulcowy:
 Hamulce robocze: tarczowe, regulowane pneumatycznie na dwóch osiach, z układem niezależnym i systemami ABS/ASR/EBS
 Hamulec bezpieczeństwa: zintegrowany z hamulcem roboczym
 Hamulec postojowy: hydrauliczny, obsługiwany z pozycji pedału sterowania
 Hamulec elektromagnetyczny (Retarder)

Zawieszenie:
 Pneumatyczne, zintegrowane z resorami
 Przód: 2 resory pneumatyczne, 2 amortyzatory hydrauliczne
 Tył: 4 resory pneumatyczne, 4 amortyzatory hydrauliczne, stabilizator tylny
 System zawieszenia wspomaga układ elektronicznie sterowanego zawieszenia pneumatycznego ECAS
 System bocznego przyklęku (70mm)
 System automatycznego podnoszenia i obniżania nadwozia

Układ kierowniczy:
 Oś przednia z niezależnym układem sterowania kołami ZF RL75EC
 Oś tylna: Oś portalowa typu ZF AV 132
 Przekładnia hydrauliczna ZF 8098
 Regulowana kierownica

Lusterka boczne:
 Regulowane elektrycznie, ogrzewane

Ogumienie:
 275/70, R22,5

Instalacja elektryczna:
 Szeregowa magistrala komunikacyjna 24V z pięcioma elektronicznymi wyjściami i wejściami połączona z szyną CANBUS i wyświetlaczem
 2 akumulatory - 12V / 220Ah
 2 alternatory 150A + 150A, 28 V

Wymiary i masy:

 Dopuszczalna masa całkowita: 12.000 kg
 Rozstaw osi: 4.420 mm
 Nadwozie: DxSxW*: 10.620x2.550x3.213 mm
 Szer. Przodu / Szer. Przejścia w korytarzu 940/650
 Min. wysokość do podłogi: 150
 Zwis przedni / Zwis tylny: 2.800 / 3.400
 Minimalny promień skrętu: 17.156
 Wysokość progu: 320 / 325 / 320

Opcje wyposażenia:

Opcje dodatkowe:

 Napęd CNG
 Skrzynia biegów: VOITH DIWA 6; 4+1
 Elektroniczny program stabilizacji (ESC)
 Sterowanie elektryczne drzwi
 Montaż drugiej klapy wentylacyjnej / bezpieczeństwa Oświetlenie wewnętrzne
 Silnik o większej mocy: 243 kW/ 2200 o./min. 330 KM