KARSAN JEST

KARSAN JEST – JEST to 6-metrowy, niskopodłogowy autobus klasy MINI łączący w sobie zarówno cechy dużego pojazdu  jak także wydajność, ekonomię i niską emisję spalin. Jego przemyślana konstrukcja w pełni pozwala zaspokoić potrzeby pasażerów, dla których  niskie wejście jest wyznacznikiem komfortu i wygody. Doceniają go także pasażerowie poruszający się na wózkach inwalidzkich. Jego charakterystyczną cechą jest fakt, że może on przewozić dwie grupy pasażerów stojących i siedzących, bez których trudno dziś sobie wyobrazić zoptymalizowany system transportu miejskiego.

Szeroka gama elementów wyposażenia jak port Wi-Fi, przygotowanie pod kasowniki, tablice kierunkowe i zintegrowany system monitoringu w pełni odpowiadają oczekiwaniom klientów działających w branży transportu miejskiego.

Dzięki niskowejściowej konstrukcji i wysokiemu dachowi wnętrze pojazdu jest bardzo przestronne mimo jego niewielkich wymiarów. Panoramiczna przednia szyba znacznie poprawia kierowcy widoczność, a dokładnie przemyślane rozmieszczenie siedzeń  tworzy dodatkową przestrzeń dla stojących pasażerów.

JEST to doskonały pojazd dla użytkowników poszukujących odpowiedniej alternatywy  dla optymalizacji kosztów użytkowania autobusu poza godzinami szczytu.

 Karta techniczna (pdf) [408,74 kB]

Ilość miejsc: 15

Wymiary: Nadwozie: DxSxW*: 5.845 x 2.055 x 2.800 mm (z klimatyzacją)
Rozstaw osi: 3.750 mm
Minimalny promień skrętu: 6.800 mm

Masy i obciążenia: Dopuszczalna masa całkowita: 4.600 kg

Nadwozie / wyposażenie zewnętrzne: Rampa dla wózków inwalidzkich (manualna)

Radio / Video: Radio / CD

Stanowisko kierowcy: Fotel kierowcy pneumatyczny, okno boczne i szyba drzwi I ogrzewana elektrycznie, schowki kierowcy

Wyposażenie elektryczne: Przygotowanie pod instalacje analogowych tablic informacyjnych o przystankach (przód / bok / tył); Oświetlenie przestrzeni pasażerskiej LED

Silnik: FPT F1C z turbodoładowaniem i intercoollerem, wysokoprężny, 4 cylindry, 16 zaworów, trysk Common Rail Multijet II

Skrzynia biegów: Manualna: ZF 6S 1010BO

Przednia oś / Układ kierowniczy: Oś przednia : niezależne,wahacz + kolumny McPherson / Oś tylna: niezależne;

Zawieszenie: System automatycznego podnoszenia i obniżania nadwozia

Układ hamulcowy: hydrauliczny, wspomagany podciśnieniowo, hamulce tarczowe na osi przedniej i tylnej

Zbiornik paliwa: 80l

Ogumienie: 215/75 R 16

Wyposażenie standard:

Silnik:
• FPT F1C z turbodoładowaniem i intercoollerem, wysokoprężny, 4 cylindry, 16 zaworów, trysk Common Rail Multijet II
• Katalizator utleniający i filtr DPF. Recyrkulacja spalin EGR.
• Turbosprężarka o zmiennej geometrii.
• Ułożony poprzecznie z przodu pojazdu.

Moc:
 125 kW / 170 KM

Max. moment obr.
 400 Nm

Pojemność
 2.998 cm3

Skrzynia biegów
 Manualna: ZF 6S 1010BO

Emisja spalin:
 EURO 6, Zbiornik AdBlue 25 l

Zbiornik paliwa:
 Pojemność: 80 l.

Układ hamulcowy:
 hydrauliczny, wspomagany podciśnieniowo, hamulce tarczowe na osi przedniej
 i tylnej

Zawieszenie:
 Oś przednia : niezależne,wahacz + kolumny McPherson / Oś tylna: niezależne
 System automatycznego podnoszenia i obniżania nadwozia

Lusterka boczne:
 Regulowane elektrycznie, ogrzewane

Ogumienie:
 215/75 R 16

Instalacja elektryczna:
 12V / 110 Ah
 28 V / 90 A

Konstrukcja:
 Nadwozie: DxSxW*: 5.845 x 2.055 x 2.800 mm (z klimatyzacją)
 Rozstaw osi: 3.750 mm
 Minimalny promień skrętu: 6.800 mm
 Samonośne, ze stali konstrukcyjnej, zabezpieczona kataforezą

Drzwi:
 Lewa strona: dla kierowcy./ Prawa strona: pasażerskie, 2 skrzydła otwieranie niezależnie, system otwierania awaryjnego

Ogrzewanie:
Klimatyzacja:-
 Właz wentylacyjny / bezpieczeństwa zamontowana na dachu
 Okna: Szyba przednia: zaokrąglona, panoramiczna, bez widocznych uszczelek
 Szyby boczne: pojedyncze, bez widocznych uszczelek
 Postojowe, niezależne 28 kW
 Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej A/C): 18 kW + 4 kW z indywidualnym nawiewem

Kolor:
 Biały

Wyposażenie (standardowe)

 Fotel kierowcy pneumatyczny, okno boczne i szyba drzwi I ogrzewana elektrycznie, schowki kierowcy
 Radio / CD
 ABS / EBD / ESP / HHC / HBA / VDC / TCS / DTC
 Klapa wentylacyjna / bezpieczeństwa zamontowana na dachu (manualna)
 Oświetlenie przestrzeni pasażerskiej LED
 Przyciski STOP
 Przygotowanie pod instalacje analogowych tablic informacyjnych o przystankach (przód / bok / tył)
 Przygotowanie pod instalacje WIFI
 Rampa dla wózków inwalidzkich (manualna)
 Regulowana kierownica
 Siedzenia pasażerskie: tapicerowane (sztywne)
 Stacja ładowania telefonu, kosz na śmieci
 System sygnalizacji pożaru w komorze silnika
 Światła przeciwmgielne (tył/przód)
 Układ poręczy

POJEMNOŚĆ PASAŻERSKA
(WERSJE)
Klasa A
• 11 (siedzących) + 10 stojących + 1 (kierowca)
• 11 (siedzących) + 4 (rozkładane) + 6 (stojących) + 1 kierowca
• 11 (siedzących) + 6 (stojących) + 1 (wózek inwalidzki) + 1 kierowca
• 15 (siedzących) + 6 stojących + 1 (kierowca)
Klasa B
• 11 (siedzących) + 1 (kierowca)
• 11 (siedzących) + 4 (rozkładane) + 1 kierowca
• 11 (siedzących) + 1 (wózek inwalidzki) + 1 kierowca
• 15 (siedzących) + 1 (kierowca)

Opcje wyposażenia:

 Automatyczna skrzynia biegów
 Automatyczny system przeciwpożarowy w komorze silnika
 Całkowicie wydzielony kokpit kierowcy
 Czujniki parkowania
 Elektroniczny program stabilizacji (ESC)
 Immobiliser
 Kamera cofania
 Klapa wentylacyjna umieszczona na dachu (elektryczna)
 Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej A/C): 24 kW + 4 kW
 Lodówka
 Mikrofon
 Monitor LCD
 Podłokietniki z każdej strony
 Rampa dla wózków inwalidzkich (elektryczna)
 Retarder elektromagnetyczny
 System audio Radio, CD, mp3 i USB
 System monitoringu
 System nawigacji
 System przeciwpożarowy przestrzeni pasażerskiej
 System zintegrowanej rozrywki pokładowej (indywidualny)
 Układ poręczy ze stali nierdzewnej