KARSAN ATAK

Nowoczesne zaprojektowane niskopodłogowe wnętrze                                          

Autobus miejskiATAK dzięki przestronnie zaprojektowanemu wnętrzu, 100% niskiej zabudowie podłogi zastosowaniu w pojeździe systemu elektronicznej regulacji poziomu (ECAS) i funkcji tzw. „przyklęku” umożliwia pasażerom swobodne wchodzenie i wychodzenie bez jakichkolwiek dodatkowych barier.   

Doskonały środek transportu dla osób niepełnosprawnych

ATAK, to wiodący w swojej klasie  pojazd umożliwiający przewóz osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Jest on dodatkowo wspomagany przez szereg udogodnień w postaci wysuwanej rampy, oznakowania wszelkich krawędzi żółtym kolorem. Dzięki owym rozwiązaniom poruszanie się środkami transportu publicznego stanie się dla  niepełnosprawnych czystą przyjemnością. 

Poczucie komfortu i bezpieczeństwa dla kierowcy

Pojazd dzięki swojej dużej, panoramicznej przedniej szybie i oferowanej w opcji dodatkowej wydzielonej kabinie kierowcy jest gwarantem jego bezpiecznego prowadzenia i ogromnego komfortu dla kierowcy.

Ekonomia i wydajność 

Dzięki zastosowaniu silnika spełniającego surowe normy emisji spalin EURO6 pojazd cechuje  niskie zużycie paliwa i niski poziom emisji zanieczyszczeń powietrza. To właśnie dzięki jego wysokiej wydajności i cichej pracy słowo takie jak komfort jazdy nabiera zupełnie nowego znaczenia.

 Karta techniczna (pdf) [429,55 kB]

Ilość miejsc: 59

Wymiary:  Nadwozie: DxSxW*: 8.154 x 2.436 x 2.998 (bez klimatyzacji) / 3.007 mm (z klimatyzacją)
 Rozstaw osi: 4.580 mm
 Szer. Przodu / Szer. Przejścia w korytarzu 940/650
 Zwis przedni / Zwis tylny: 1.995 / 1.615 mm
 Minimalny promień skrętu: 7.000 mm

Masy i obciążenia: Dopuszczalna masa całkowita: 12.000 kg

Nadwozie / wyposażenie zewnętrzne: Nadwozie: DxSxW*: 8.154 x 2.436 x 2.998 (bez klimatyzacji) / 3.007 mm (z klimatyzacją); Rozstaw osi: 4.580 mm; Szer. Przodu / Szer. Przejścia w korytarzu 940/650; Zwis przedni / Zwis tylny: 1.995 / 1.615 mm; Minimalny promień skrętu: 7.000 mm; Samonośne, ze stali konstrukcyjnej, autobus niskopodłogowy

Silnik: FPT F NEF4 z turbodoładowaniem i intercoollerem, wysokoprężny, 4 cylindry

Skrzynia biegów: Manualna: ZF 6S 1010BO

Zawieszenie: Oś przednia / Oś tylna: pneumatyczne niezależne; System zawieszenia wspomaga układ elektronicznie sterowanego zawieszenia pneumatycznego ECAS; System automatycznego podnoszenia i obniżania nadwozia

Układ hamulcowy: Przód/tył: pneumatyczny dwuobwodowy; ABS / ESR / EBS

Zbiornik paliwa: 140l

Ogumienie: 215/75, R17,5

Wyposażenie standard:

Silnik:
 FPT F NEF4 z turbodoładowaniem i intercoollerem, wysokoprężny, 4 cylindry

Moc:
 137 kW / 186 KM

Max. moment obr.:
 750 Nm

Pojemność:
 4.500 cm3

Skrzynia biegów
 Manualna: ZF 6S 1010BO

Norma emisji spalin
 EURO 6

Zbiornik paliwa:
 Zbiornik AdBlue 35 l.
 Pojemność: 140 l.

Układ hamulcowy:
 Przód/tył: pneumatyczny dwuobwodowy
 ABS / ESR / EBS

Zawieszenie:
 Oś przednia / Oś tylna: pneumatyczne niezależne
 System zawieszenia wspomaga układ elektronicznie sterowanego zawieszenia pneumatycznego ECAS
 System automatycznego podnoszenia i obniżania nadwozia

Lusterka boczne:
 Regulowane elektrycznie, ogrzewane

Ogumienie:
 215/75, R17,5

Instalacja elektryczna:
 2 akumulatory - 12V / 125 Ah
 2 alternatory 28 V / 90 A

Wymiary i masa:
 Dopuszczalna masa całkowita: 12.000 kg
 Nadwozie: DxSxW*: 8.154 x 2.436 x 2.998 (bez klimatyzacji) / 3.007 mm (z klimatyzacją)
 Rozstaw osi: 4.580 mm
 Szer. Przodu / Szer. Przejścia w korytarzu 940/650
 Zwis przedni / Zwis tylny: 1.995 / 1.615 mm
 Minimalny promień skrętu: 7.000 mm
 Samonośne, ze stali konstrukcyjnej, autobus niskopodłogowy

Konstrukcja:
Drzwi:
 Układ drzwi 1 + 2. Drzwi sterowane zdalnie z miejsca pracy kierowcy. System
 otwierania awaryjnego. Otwieranie drzwi realizowane pneumatycznie Klapa wentylacyjne / bezpieczeństwa zamontowana na dachu
 Okna: Szyba przednia: zaokrąglona, panoramiczna, bez widocznych uszczelek
 Szyby boczne: pojedyncze, bez widocznych uszczelek, nisko zamontowane, z oknami przesuwanymi w górnej części półki

Ogrzewanie:
Klimatyzacja:-
 Postojowe, niezależne 28 kW
 Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej A/C): 18 kW + 4 kW

Wyposażenie (standardowe)

 Analogowa tablica informacyjna (przód)
 Hamulec wydechowy
 Kabina kierowcy pół-zamknięta, fotel kierowcy pneumatyczny, okno boczne i szyba drzwi I ogrzewana elektrycznie, schowki kierowcy
 Klapa wentylacyjne / bezpieczeństwa zamontowana na dachu
 Oświetlenie przestrzeni pasażerskiej LED
 Przyciski STOP
 Przygotowanie pod instalacje analogowych tablic informacyjnych o przystankach (przód / bok / tył)
 Przygotowanie pod instalacje WIFI (panorama)
 Rampa dla wózków inwalidzkich (manualna)
 Regulowana kierownica
 Stabilizator
 Stacja ładowania telefonu
 Układ poręczy
 System sygnalizacji pożaru w komorze silnika
 Światła przeciwmgielne (tył) x 2
 Siedzenia (sztywne) tapicerowane

Opcje wyposażenia:

 Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej A/C): 24 kW + 4 kW
 Czujniki parkowania
 Elektroniczny program stabilizacji (ESC)
 Immobiliser
 Automatyczny system przeciwpożarowy w komorze silnika
 Rampa dla wózków inwalidzkich (elektryczna)
 Całkowicie wydzielony kokpit kierowcy
 System monitoringu
 Kamera cofania
 System audio
 Monitor LCD
 Układ poręczy ze stali nierdzewnej
 System przeciwpożarowy przestrzeni pasażerskiej
 Klapa wentylacyjna umieszczona na dachu (elektryczna)