Historia

KAPENA S.A. powstała w 1968 w Słupsku jako Komunalne Przedsiębiorstwo Naprawy Autobusów (KPNA). Główną działalnością firmy, były naprawy autobusów dla przedsiębiorstw komunikacji miejskiej.

Lata 80 - w Polsce powstają nowe sieci trolejbusowe, miedzy innymi w 1985 otwarto sieć w Słupsku. Spowodowało to duże zapotrzebowanie na tabor trolejbusowy.

W 1986 zakład rozszerzył swoją działalność o budowę trolejbusów na podstawie gotowych nadwozi Jelcz.

Lata 90 - spada liczba remontów, rolę zakładów naprawczych przejmują producenci autobusów. Wobec braku zamówień na remonty, przedsiębiorstwo poszukuje inwestora zagranicznego.

1992 - KAPENA nawiązuje współpracę ze szwedzkim koncernem SCANIA CV AB. Początkowo fabryka produkuje ciężarówki.

1994 - rozpoczęto produkcję pierwszych autobusów mini na bazie podwozi IVECO.

1997 - początek produkcji modelu Kapena City dla komunikacji miejskiej na podwoziu Iveco Turbo Daily.

1998 - podjęto współpracę ze spółką CACCIAMALI SpA. Wówczas do produkcji weszły modele City C oraz TCM920 Europolis.

2000 - CACCIAMALI SpA. zostaje głównym udziałowcem KAPENA S.A.

2003 - KAPENA S.A. podpisuje umowę partnerską z IRISBUS obejmującą produkcję, sprzedaż i serwis autobusów.

2006 - oficjalne otwarcie nowej fabryki w leżącym w gminie Słupsk Włynkówku. W nowym zakładzie rozpoczęto produkcję autobusów Thesi/Urbanino, Irisbus Daily, Kapena MidiRider oraz Kapena Tema.

Wrzesień 2007 – Inauguracja serwisu Iveco.

2008 - KAPENA S.A. staje się trzecim, pod względem sprzedaży producentem autobusów w Polsce.

2008 – 2009 – Wykonanie projektu Proxy i początek dostaw.

2012 – Otwarcie spółki Kapena italia srl we Włoszech, z zadaniem aktywnej sprzedaży autobusów na terenie Włoch oraz zabezpieczenie serwisu.

2014 – Rozwój nowej gamy autobusów w oparciu o normę Euro 6.